Handleplan udviklingstrin

Børnehaven arbejder med en struktur som er præget af leg, aktiviteter og overordnede temaer.

Her i vores børnehave anser vi alle børn for unikke

De er hver især noget særligt og har hver især deres styrkesider.  Alle børn er kompetente og udvikles/ styrkes i samspil med andre mennesker.

Det er vigtigt for os, at vi fokusere på de kompetencer, som det enkelte barn har.

I den pædagogiske hverdag planlægges indholdet således, at alle udviklingsområder og det enkelte barns behov og udvikling forsøges tilgodeset og prioriteres.

For at vi kan synliggør og udvikle kvaliteten i det pædagogiske arbejde i forhold til det enkelte barns udvikling og læring skal primærgrupperne selvfølgelig ses i forhold til de øvrige gruppers udviklingsområder og lærings mål.

Vores overvejelser tager udgangspunkt i Børnehavens fælles læreplan

Mål de 3 til 4 åriges udviklingstrin HER

Mål de 4 til 5 åriges udviklingstrin HER