Overgangen fra dagtilbud til skole

Materialet Klar til Læring er udarbejdet med henblik på at støtte dig som forælder, så du kan støtte dit barns overgang til dagtilbud til skole.
Her kan du blive klogere på, hvilke kompetencer det 6 til 9 årige barn har brug for.
På hjemmesiden www.kartillaering.dk kan både fagprofessionelle og forældre læse mere om 7 kompetencer inddelt på aldersgrupper: 0-2 år, 3-5 år, 6-9 år, 10-12 år samt 13-16 år.

I Hornum har vi i Hornum Børnehave i samarbejdet med Hornum Skole udarbejdet Hornum Modellen:
I Hornum Børnehave bliver der sat særligt fokus å broen imellem børnehave og skole. For at gøre denne bro sikker at befærde sig på, har vi i Hornum Børnehave skabt et tæt samarbejde med skolen, hvor vores fokus har været at gøre skolen til et trygt sted for de kommende skolebørn.  Formålet er at få børn, der er skoleparate og klar til indlæring. Dette samarbejde med skolen er netop muligt i Hornums lille samfund og det skal man selvfølgelig drage nytte af.

Hornum Modellen - den gode overgang.pdf

Shape Created with Sketch.